Thursday, February 6, 2014

به گزارش مشرق نیروهای سیاسی اصلی در لبنان- از جمله حزب الله جنبش المستقبل c


گروه c&d zodiac aerospace بین الملل مشرق انفجارهای اخیر در لبنان که ابتدا در منطقه شیعه نشین ضاحیه و سپس در منطقه سنی نشین طرابلس c&d zodiac aerospace رخ داد بیش از هرچیز از تلاش برای شعله ور کردن اختلاف میان شعیه و سنی در این کشور و برهم زدن آرامش داخلی آن حکایت دارد. از دیگر سو با زمین گیر شدن معارضان مسلح و گروه های تروریستی تکفیری در جنگ سوریه ایجاد جبهه ای جدید در منطقه و کشاندن آتش فتنه به داخل لبنان نیز بسیار محتمل به نظر می رسد. تمام این تحولات در یک نقطه مشترک متوقف می شوند: تقویت حاشیه امن اسرائیل در منطقه و حمله به لبنان برای از بین بردن بازوی نظامی حزب الله.
به گزارش مشرق نیروهای سیاسی اصلی در لبنان- از جمله حزب الله جنبش المستقبل c&d zodiac aerospace وابسته به سعد حریری و جنبش ملی آزاد وابسته به میشل عون- به این نتیجه رسیده اند که هدف انفجارهای اخیر در منطقه شیعه نشین ضاحیه و پس از آن دو مسجد در شهر طرابلس در شمال لبنان در روز جمعه 23 اوت 2013 دامن زدن به اختلافات فرقه ای میان سنی ها و شیعیان لبنان با تحریک واکنش های متقابل بوده است.
نخستین انفجار در نزدیکی مسجد تقوی در طرابلس و هنگام نماز جمعه رخ داد. در زمان انفجار سالم رفیعی از سلفی های مشهور در مسجد حضور داشت اما منابع نزدیک به وی اعلام کردند که او آسیبی ندیده و سلامت است. چند دقیقه بعد انفجاری دیگر در نزدیکی محل سکونت نخست وزیر مستعفی این کشور نجیب میقاتی که به زودی پست خود را تحویل می دهد رخ داد. میقاتی که اکنون در خارج از لبنان است اعلام کرد که سفرش را کوتاه می کند و فورا به لبنان بازمی گردد.
بر اثر این دو انفجار حدود 42 نفر کشته و بیش از 500 تن زخمی شدند. اندکی بیش از یک هفته پیش نیز در ضاحیه در جنوب بیروت انفجاری رخ داد که 30 کشته و حدود 330 زخمی به جای گذاشت. میقاتی روز شنبه را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
یک منبع نزدیک به حزب الله که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه ای مفصل با المانیتور گفت که بازیگران و گروه های جهادی منطقه ای به درون نزاع داخلی لبنان وارد شده اند. وی افزود که این قدرت های منطقه ای- و به طور خاص اسرائیل- قصد دارند از این انفجارها در جهت برافروختن آتش اختلاف میان شیعیان و سنی ها در لبنان استفاده کنند. به گفته این منبع هدف این بوده که این انفجارها پاسخی از سوی حزب الله به انفجار ضاحیه تلقی شوند.
حزب الله با صدور بیانیه ای این انفجارهای تروریستی را محکوم کرد و گفت که این انفجارهای تروریستی بخشی از نقشه ای مجرمانه برای ایجاد تفرقه میان مردم لبنان و کشاندن به درون نزاع داخلی و تحت عنوان فرقه ای است که در راستای نقشه منطقه ای-بین المللی با هدف تجزیه منطقه ما و غرق کردن آن در دریایی از خون و آتش اجرا می شود... [هدف از این انفجارها] ادامه نقشه ایجاد هرج و مرج و ویرانی در لبنان و تحقق اهداف شوم دشمن صهیونیستی و هوادارانش است.
محمد فنیش وزیر توسعه دولت لبنان و یکی از نمایندگان حزب الله در دولت گفت آثار به جای مانده از انفجارهای طرابلس نشان می دهد که این انفجارها نیز بخشی از یک نقشه و به دست یک مجری است. انفجارها کار هر کسی که هست هدفش کشاندن لبنان به درون جنگ داخلی است که نشان می دهد دستی- با توانمندی ها بسیار- c&d zodiac aerospace پشت این نقشه است که ثبات در لبنان به مذاقش خوش نمی آید.
یکی از نمایندگان c&d zodiac aerospace پارلمان و عضو جنبش آینده در مصاحبه ای به المانیتور گفت این دو انفجار در طرابلس به دست همان هایی رخ داده که انفجار ضاحیه در جنوب بیروت را اجرا کردند. ابزارهای بکاررفته در هر دو یکی است. نتایج هم یکسان بوده: کشاندن کشور به درون نزاعی فرقه ای. وی از اظهار نظر بیشتر درمورد این حادثه دردناک در تاریخ لبنان خودداری کرد.
وزیر کشور پیشین لبنان کریم پاکرادونی در این رابطه گفت این انفجارها هر کجا که رخ دهند- چه در جنوب بیروت و چه در شمال- پشت آن هدف یکسانی است: برافروختن شعله های نزاع بین شیعیان و سنی ها که بخشی از یک بازی فرقه ای گسترده تر نه فقط در لبنان بلکه در سراسر منطقه است.
پاکرادونی رئیس پیشین حزب کتائب یا فالانژها و از همپیمانان حزب الله و دولت سوریه گفت این اقدامات تروریستی در لبنان طراحان و حامیان مالی دارد و متأسفانه اکثر این اقدامات از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت می شوند. وی توضیح داد من بدبین نیستم بلکه تنها واقع بینم. این مسأله به همین جا ختم نمی شود و احتمالا در آینده شاهد اقدامات تروریستی دیگر نیز خواهیم بود. تنها از خدا می خواهم اسلام و تمام لبنان را شامل رحمت خود کند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره c&d zodiac aerospace این احتمال که آیا گروهی که مسئول این انفجارها در طرابلس هستند عامل انفجار ضاحیه در جنوب لبنان نیز بوده اند وی گفت هر احتمالی وجود دارد. آیا ممکن است عاملان این انفجار را شناسایی کنیم آن چه که اکنون به یقین می دانیم این است که هر احتمالی وجود دارد و این گونه حوادث امنیتی همواره چندین گام از ما جلوترند. ما باید برای آینده خود را آماده کنیم. به دنبال نتایج تحقیقات انفجار ضاحیه نمی توانیم بایستیم و تنها نظاره گر باشیم. طرابلس بسیار پرتنش است و باید راه چاره ای بیندیشیم. c&d zodiac aerospace
پاکرادونی در پایان گفت که "هدف از این حوادث منحرف ساختن ما از اهداف اساسی مان و دور کردنمان از مسأله اصلی مان که همانا آزادسازی زمین های اعراب و پایه گذاری یک حکومت فلسطینی است می باشد. هدف ضربه زدن به مقاومت است. چه انفجار جنوب و چه انفجار شمال هر دو با هدف ضربه زدن به مقاومت c&d zodiac aerospace لبنان طراحی شده اند.
رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان ژنرال میشل عون در اظهارنظر خود درباره انفجارهای طرابلس در مصاحبه ای تلویزیونی در OTV گفت: این انفجارها نوعی فتنه انگیزی هستند تا در مناطق گوناگون قربانی بگیرند. c&d zodiac aerospace بدین گونه که هر فرد صدمه دیده ای باور دارد که طرف مقابل قصد انتقامجویی دارد که خود میزان انفجارها ر

No comments:

Post a Comment